Science Daily gemeld over de resultaten van een korte Zweedse studie dat het dieet vond een paleo-achtige beats van de veelgeprezen mediterrane dieet-type als het gaat om beheersing van de bloedsuikerspiegel. 29 deelnemers, elk met een glucose-intolerantie en coronaire hartziekten (en sommige met type 2 diabetes), werden gesplitst in twee groepen en werden geïnstrueerd om ofwel een dieet te volgen Paleo, zonder granen of zuivel-, of een mediterraan dieet met veel volle granen en vetarme zuivelproducten (waarom altijd laag-vet zuivel? Het mediterrane dieet, de echte dat de werkelijke mensen in de Middellandse Zee te eten, niet is gebaseerd op magere melk en vetarme kaas). Na drie maanden, de paleo-eters hadden een normale bloedglucose, en een veel lagere bloedsuikerspiegel reactie op dieet koolhydraten. Ook centimeter verloor meer rond de taille.
Ik vind het geweldig dat iemand ten slotte, voeding heeft een formeel onderzoek waarbij een paleo. Ik hoop dat er meer komen. Ik weet echter niet eens met een paar dingen. In de eerste plaats werden de eters paleo geadviseerd om mager vlees te eten. Er is enige controverse in de paleo wereld over hoeveel vet zou zijn geweest in onze natuurlijke voeding: Cordain denkt dat mager vlees is de weg te gaan, terwijl anderen er rekening mee dat, hoewel vlees van wild is in feite slanker dan feedlot vlees gefokt op granen, traditionele jagers ingeroepen op vet, zocht het uit, en wist dat een gebrek aan vet uiteindelijk resulteerde in 'het konijn honger ".
In de tweede plaats bepaalt het artikel dat "stoffen in granen en zuivelproducten is aangetoond dat ze interfereren met het metabolisme van koolhydraten en vetten in verschillende studies. 'Eh, jongens? Als je praat diabetes en hart-en vaatziekten, koolhydraten zelf zijn het probleem. Er zijn stoffen in granen en zuivelproducten - namelijk gluten en caseïne - die problemen veroorzaken een hele crapload van extra (je zou graag wat reumatoïde artritis met uw coronaire?) Ik weet niet zeker wat ze waren op het verkrijgen van deze verklaring. Ik ben niet zeker of ze zeker waren. In feite, ik weet zeker dat ze waren niet zeker. Zeker.
Ten slotte, de paleo eters had een duidelijke verbetering in reactie op koolhydraten insuline - dat wil zeggen, bloedsuiker niet meer deden hun omhoogschieten wanneer ze koolhydraten aten. Ik wacht tot iemand dit te interpreteren als "Drie maanden op de paleo dieet, en ik kan eten zonder cookies schieten omhoog!" Of iets dergelijks onzin. Als je voedsel eten natuurlijk, zoals vlees, natuurlijke vetten, groenten, noten etc, uw bloedsuikerspiegel stabiel blijft. Je krijgt niet de honger spikes en energie crashes. Als u diabetisch bent, of wilt u om te voorkomen dat zo is, paleo eten kan geweldig zijn voor u op voorwaarde dat u het lager carb ... zodat je makkelijk gaan op de hoge-suiker vruchten, bijvoorbeeld. Bessen zijn beter dan bananen. Houd de low carb dieet houden de bloedsuikerspiegel stabiel, en gecontroleerde diabetes of op afstand (en je krijgt de extra bonus van het afstoten van lichaamsvet en slank blijven).
Over het algemeen ben ik verrukt dat de holbewoner WOE (manier van eten) ten slotte nieuws gemaakt. PaleoSlim shakes en NeanderBars moet net om de hoek. * Huiver *
Bron van het artikel: http://EzineArticles.com/?expert=Tracy_Bradley
http://EzineArticles.com/?Paleo-Diet-Beats-Mediterranean-Diet-For-Controlling-Blood-Sugar&id=2760751
Technorati Tags: coronaire hartziekten , diabetes en hartaandoeningen , Koolhydraten Dieet , Feedlot Vlees , vlees van wild , glucose-intolerantie , magere kaas , mediterrane dieet , mediterrane type , stofwisseling van koolhydraten , Natural Diëten , Normaal Bloedsuikertest , paleo dieet , Paleo World , konijn Starvation , Reumatoïde Artritis , Sugar Wetenschap , type 2-diabetes , type dieet , Volle granen